شاعری که مادرید را به تحسین واداشت،تولدت مبارک

آن شب فوتبال دنیا حد و مرزی نداشت و تشویق شاعر فوتبال و تحسین وی بخاطر خلق ابیاتی ناب از جنس فوتبال، هواداران تیمی که از رقیب دیرینه در خانه 3 گل دریافت کرده بوند را نیز وادار به تشویق و تحسین نمود.

نگاه به جپ... پاس به راست...،گل کردن ضربه آزاد از زیر پای دیواره دفاعی به هوا پریده، استپ سینه، چرخش و ضربه برگردان به قعر دروازه، به زانو در آوردن مدافعان و دروازبان چلسی با رقص پایی تاریخی، شلیک توپ از فاصله ای چهل متری و فرود آن از بالای سر دیوید سیمن در یک چهارم نهایی جام جهانی و ده ها گل منحصر بفرد دیگر همه و همه گوشه ای از لحظات نابی است که شاعر فوتبال برای ما فوتبال دوستان رقم زده است.

ستاره برزیلی روز 21 مارس سال 1980 در پورتو آلگره شهر برزیل چشم به جهان گشود. رونالدو ده آسیس موریرا ستاره تیم ملی برزیل که سال ها فوتبال جهان را با نمایش فوق العاده خود به زیباترین وجه ممکن آراسته کرده بود خیلی زود راه فوتبالی خود را شروع کرد و راهی تیم گرمیو شد.

زیبایی فوتبال این برزیل محبوب به قدری لذت بخش و چشم نواز بود که خیلی زود وی را راهی اروپا و باشگاه های بزرگ این قاره کرد. حرکات وی در دوران اوج به مانند اشعاری ناب و به یاد ماندنی در اذهان فوتبالدوستان برای همیشه حک شد و به راستی لقبی بهتر از شاعر فوتبال نمی توان به وی اعطا نمود.

ستاره برزیلی در تیم ملی تا کنون 97 بازی انجام داده و کماکان امید به دعوت شدن دوباره و تجربه کردن سومین جام جهانی فوتبالی خود است. وی در دوران حضورش در اروپا در باشگاه های بزرگی چون پاریسن ژرمن، بارسلونا و میلان را بازی کرد که اوج دوران بازیگری اش در تیم بارسا تحت هدایت فرانک رایکارد بود.

مرور این پنج سال حضور در بارسا در ذهن هر فوتبال دوستی جز خنده روی لب چیز دیگری باقی نمی گذارد، البته آهی نیز از روی حسرت...! لحظات ناب فوتبالی رونالدینهو قصه ایست طولانی با خاطراتی شیرین و جذاب که اکثر آنها بارها و بارها بازگو شده اند ولی هرچقدر هم تکراری باشند باز جذاب و شیرین اند.

هرچقدر رقص شاعر فوتبال با توپ زیباست و پایانی ندارد، بازگویی لحظات خلق شده توسط وی نیز زیبا و بی پایان است. اما بهتر است هر کدام از ما در ذهن خودمان تک تک لحظات زیبای خلق شده توسط رونالدینهو را مرور کرده و از آنها لذت ببریم! پس این شما و این هم خاطره بازی ذهن تان با لحظات ثبت شده توسط شاعر فوتبال....

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.